sunnuntai 8. helmikuuta 2015

Be-YOU-tiful

"People who are attracted to you because of your pretty face or nice body won’t be by your side forever. But the people who can see how beautiful your heart is will never leave you"


Mulle tulee silloin tällöin hetkiä, jolloin oma peilikuva ei oikein miellytä silmää ja haluaisin olla paremmassa kunnossa. Stressaan välillä mun muka niin liiallisista herkutteluista ja syömisestä joskus noin muutenkin. Mietin, että liikunkohan tarpeeksi tai että miten ylipäätään pääsisin tästä parantamaan kroppaani vielä.

Mut sit taas toisaalta hei mitä hemmettiä? Enhän mä edes ylipainoinenkaan ole. Missään ei ole ylimäärästä rasvaa liiemmin ja olen suht. sopusuhtaisen näköinen. Itseään kohtaan vain on monin verroin ankarampi kuin muita kohtaan. Loppujen lopuksi tuleekohan kukaan koskaan olemaan TÄYSIN tyytyväinen ulkonäköönsä? Aina keksii jotakin parannettavaa, se on vaan tää ihmisluonto ja aina keksii lisää kehitettävää itsessään. Mikään ei ikinä riitä, huoh :-D

Mediassakin hehkutetaan vain joko reilusti alipainoisia Victoria's Secret malleja taikka ihan ylitreenattuja lihaskimppuja, jotka eivät enää edes näytä naiselta. Kumpikaan ääripää ei ole hyvä, ainakaan mun mielestäni. Mutta itsevarma, iloinen ja itseensä tyytyväinen nainen on kyllä kaunis aina, oli minkä kokoinen tai näköinen tahansa. Kauneus tulee loppujen lopuksi sisältäpäin. Vaikka se kuulostaakin edelleen niin kliseeltä, mutta täyttä totta se on. Ja vaikka kuinka olisi maailman upein kroppa ja näteimmät kasvot, mutta ihmisenä muuten täysi harakka, niin se ei todellakaan ole kaunista, päinvastoin. Sisäinen "rumuus" vie ihmiseltä kaiken ulkoisenkin kauneuden.

Oon pyrkiny ottamaan rennommin ulkonäköpaineita kohtaan ja aika hyvin siinä lopulta onnistunutkin. Eihän kukaan muu ole koskaan sanonut mitään huonoa vartalostani, joten miksi stressata tai edes miettiä mitään sellasta? Oon kelvannut enemmän kuin hyvin ihan tällaisena kuin olen. Loppujen lopuksi varmaan ihan jokaisella on näitä hetkiä elämässä, kun oma kroppa ei ihan joka päivä miellytä. Sellaset ajatukset suoraan viemärista alas ja arvostamaan enemmän itseään ja omia hyviä puoliaan. Ollaan iloisia ja tyytyväisiä siihen mitä ollaan :) 

Itse olen päässyt siihen hyvään olotilaan, jossa olen iloinen, että olen juuri minä sellaisena kuin olen enkä tahdo olla kukaan muu. Älkää koskaan siis oikeesti KOSKAAN verratko itseänne muihin! Pahin virhe, mitä voi tehdä. Jokainen on upea omalla tavallaan ja ainainen itsensä toisiin vertailu tuottaa vain hallaa omalle itsetunnolle ja siksi saa sut vajoamaan entistä alemmaksi. Lopeta moinen kadehtiminen ja ala arvostaa itseäsi enemmän. Oot heti 10 kertaa onnellisempi, ja kas kummaa; samalla näytät myös entistä kauniimmalta muidenkin silmissä ;)

8 kommenttia:

  1. Noi pari ekaa kappaletta on kyllä kuin suoraan mun suusta! Ihminen kuitenkin aina katsoo itseään todella kriittisesti.
    Ja ihmisessä kauneinta on hymy ja se, miten itsensä kantaa. Kun itsensä hyväksyy, niin näyttääkin paljon kauniimmalta. Itsevarmuudesta se lähtee :)

    http://love-ornothing.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha aijaa :D

      Niinpä, hymy on aina se kaikista kaunein asuste! :3 Ja juuri näin, kyllä ihmisestä heti huomaa, että onko itsevarma vai ei :)

      Poista
  2. Tää on kyllä niin totta! Itekkin lopetin ton ylimääräisen vertailun, ja elämä helpottui kummasti. Eihän ihmisiä olla tarkoitettukkaan samanlaisiksi c:
    Jokseenkin että oot kyllä todella nätti! :)

    rad-future.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niinpä, sama mulla! :) Mitä järkeä edes haluta olla ihan niinkuin joku toinen? :D

      voi no kiitos paljon :)

      Poista
  3. Oot todella nätti! Ja sun blogissa on postauksia tosi monipuolisesti eri aiheista :) On ihan totta, ettei todellakaan kannata lähteä vertaamaan itseään muihin, vaan opetella olemaan tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on. Elämästä voi nauttia ihan eri tavalla silloin! :)

    http://iinaadina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :) niinpä! juuri samaa mieltä :3

      Poista
  4. No en nyt tässä halua enempää avautua, mutta mullakin on välillä ollut tosi pahoja ongelmia kropan kanssa jotka on kyllä menny ihan liian pitkälle välillä.. Jostain vaan oon kuullut, että naisen ja onnen välillä on aina se 5kg :D Aina siis joko liian laiha tai iso, vaikka oikeesti voit olla vaikka kuinka hyvä kroppainen, mutta itse sitä ei vaan jostain syystä tajua! Hassua ja usein aika ärsyttävääkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep niin se tuntuu olevan :D Vaikka oikeesti miten se muutama kilo sinne tänne vaikuttaa? miten se tekee yhtään sen onnellisemmaksi? Sitä pitäis vaan opetella olemaan onnellinen ja tyytyväinen juuri sellasena kun on :D

      Poista