torstai 30. heinäkuuta 2015

Rainy days


No nyt on. Olen harrastanut viimeaikoina kahta mulle todella, todella epätodennäköistä ajanvietettä. Nimittäin lukemista sekä värittämistä! Näitä molempia on tullut mun osalta toteutettua viimeksi varmaan joskus ala-asteella vuonna nakki. Ihanhan tässä tulee vanhat ajat mieleen, kun haistoi taas tuon entisaikojen tutun vahaliitujen vahvan tuoksun. 

Nää molemmat varsinkin sateisen kesäpäivän ajanvietteet tekevät mulle ihan hyvää. Oon nimittäin todella huono keskittymään mihinkään. Tuntuu, että ajatus harhailee yhtenään enkä saa oikein kunnon otetta mistään yhdestä tietystä asiasta vaan ajatukset karkaavat tuon tuosta. Joo, kuulostaa todella rasittavalta ja sitä se on. Nyt kuitenkin hankittuani tällaista vähän erilaista virikettä elämääni, oon huomannut että kyllähän mä osaan keskittyä, kun vaan haluan :-D Samantien toi kirja vei mut mennessään ja tuli luettua puolet siltä istumalta. Tarinaan kun pääsee mukaan, niin ei sitä vaan voi lopettaa kesken. Oon ollut tyhmä, kun en ole aiemmin harrastanut lukemista muussa kuin naistenlehtien muodossa. Kirjojen lukeminen on kaikin puolin todella terapeuttista, rauhoittavaa ja samalla piristävää ja kehittävää. Saa ihan uudenlaisia näkökulmia elämään ja voi hetkeksi irtautua tästä omasta arjesta ja uppoutua täysin kirjailijan tarinan vietäväksi. Jos sieltä ruudun toiselta puolelta löytyy muitakin ei-niin-innokkaita lukijoita, niin nyt ihmeessä kirjastoon lainaamaan kirjoja ja löytäkää se kauan kateissa ollut lukuinto uudelleen! :)

Olisiko teillä muuten suositella mitään hyviä, ajatuksia herättäviä kirjoja? Itseä kiinnostaisi juurikin sellaiset, jotka pistävät vähän ajattelemaan. Tuo tämänhetkinen kirja kun on tollainen vähän hömppä (mutta silti koukuttava), niin olisi mukava tämän jälkeen lukea jotain vähän vakavampaa. Heittäkää ihmeessä mulle kirjavinkkejä tuonne kommenttikenttään, kiitos! :)

Lukemisen lisäksi innostuin myös noista uunituoreista aikuisten värityskirjoista. Kaikkea sitä tosiaan onkin :D Mutta noi kuvat ovat juuri mukavan pikkutarkkoja ja vaativatkin enemmän keskittymistä ja niiden värittämisessä voi käyttää niin paljon mielikuvitusta (ja värejä) kuin mahdollista. Rauhoittavaa ja terapeuttista hommaa tämäkin. Tätä menoa mun keskittymiskyky on pian parempi kuin kenelläkään, hah.

Mutta nyt pitää rientää laittautumaan ja sitten olisi tarkoitus suunnata Kuopioon shoppailemaan pitkästä aikaa. Taidankin ottaa tuon kirjasen mulle matkalukemiseksi autoon ;) 

1 kommentti: