maanantai 26. lokakuuta 2015

What to do next?

Kuvat: Weheartit
Tuleeko teille koskaan sellasta fiilistä, että nykyinen liikuntaharrastus alkaa tuntua pakkopullalta?
 Mulla nimittäin tällä hetkellä alkaa raja tulla uhkaavasti vastaan juoksu/lenkkeilyharrastuksen osalta. Enhän mä oo kuin ehkä muutaman sata lenkkiä tässä heittänyt viime kevään/kesän/syksyn aikana.. Käyn siis miltei päivittäin juoksemassa taikka reipastahtisella kävelylenkillä. Läheiset lenkkipolut ovat siis tulleet varsin hyvin tutuksi, että ne juoksisi läpi vaikka silmät kiinni ja takaperin. Reittiäkin olen vaihdellut  säännöllisin väliajoin sekä mieleni mukaan. Kesä ja alkusyksy oli mitä otollisinta aikaa juoksuharrastukselle. Ihana raitis ja valoisa ulkoilma ja upeat maisemat. Mutta nyt. Töiden jälkeen kun olisi aika suunnata taas lenkkipoluille, on pihalla jo pilkkopimeää ja kylmää. Ja milloin sataa vettä tai räntää tai muuta mukavaa. Tiedän, että tosiliikkujat liikkuvat säällä kuin säällä. Ja niin olen minäkin pyrkinyt tähän asti tekemään. Milloin on tullut vettä ja milloin on pitänyt puskea tuulta vastaan. Silti olen lenkkini heittänyt vaikka sää ei olisi ollutkaan paras mahdollinen. Nyt kuitenkin toi pimeys ja kylmyys ovat alkaneet vaikuttaa mun juoksumotivaatioon. Edelleen joo viikonloppuisin on kiva käydä lenkillä, kun vielä kerkeää valoisan aikaan. Viikolla ei niinkään enää kiinnosta :/ Juoksuharrastus on menettämässä mielenkiintonsa ja siitä päivittäisestä lenkillelähdöstä on tulossa pakkopullaa. Liikunnanhan pitäisi olla mukavaa ja innostavaa. Sitä se ei mulle tällä hetkellä niinkään enää ole. Kaipaan jo jotain vaihtelua tähän samaan vanhaan.

Täten mun olisi varmaan korkea aika hommata talveksi jokin uusi liikuntaharrastus. Mutta en todellakaan osaa sanoa että mikä. Kuntosali nyt olisi se perusvarma vaihtoehto, mutta sekin on sellainen, että sitä ei ainakaan useana päivänä viikossa ja pitkällä aikavälillä pidemmän päälle jaksa tai siis kiinnosta. Mun kiinnostus ainakin tuppaa lopahtamaan jo muutaman kuukauden ahkeran salillakäynnin jälkeen. Mikäpä siis neuvoksi? Kyseessä pitäisi olla siis jokin sisäliikuntalaji, koska pimeys vie näköjään mun liikuntahalut :-D Uinti voisi ainakin satunnaisesti olla varsin kiva! Mutta sitäkään en ihan niin aktiivisesti jaksaisi harrastaa. Erilaisia ryhmätunteja olisi mukava kokeilla josko sieltä löytyisi se minulle mieleinen liikuntamuoto. Olisiko teillä antaa mitään vinkkejä taikka ehdotuksia, mitä kannattaisi kokeilla? Ja ylipäätään hei kertokaas mitä liikuntaa te ylipäätään harrastatte? :D Kaipaan nyt kovasti apua sieltä teiltä muilta liikkujilta! Olitpa sitten satunnainen tai aktiivinen liikunnanharrastaja, niin nyt kaikki vaan kertokaa omat liikuntatottumuksenne tonne kommenttikenttään, kiitos! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti