sunnuntai 3. tammikuuta 2016

Etsitään matkakaveria tositarkoituksella

Onko kenellekään muulle osunut samankaltaista ongelmaa vastaan, että haluaisit reissata ja se olisi mahdollista, mutta ainoastaan matkaseura puuttuu? 

Itse painiskelen parhaillaan tän ongelman parissa. Tiedätte varmasti kuinka matkustusintoilija olen ja ette voi varmaan edes kuvitella kuinka ikävystyttävää se on, kun ei pääse toistaiseksi toteuttamaan näitä unelmiaan ja intohimojaan..

Tietenkin yhtenä vaihtoehtona olisi yksin matkustaminen. Olen sitäkin miettinyt, mutta se myös tulee hieman kalliimmaksi matkustella yksin, kun ei ole toista, jonka kanssa puolittaa esimerkiksi hotelli- ja taksimaksut. Tietenkin suurimpana miinuspuolena ettei ole ketään toista kenen kanssa jakaa ne kaikki uudet upeat kokemukset. Mun mielestä se on vaan niin, että kaksin aina kaunihimpi :)

Mikä siis neuvoksi? Missä mä voisin tutustua uusiin ihmisiin, jotka jakaisivat tän saman intohimon minun kanssani? Mistä mä löydän seuraa matkalle? Tai miksei mulla asu edes ketään tuttua/ystävää/sukulaista jossakin ulkomailla kenen luokse voisi aina halutessaan mennä. Olen kateellinen heille, joilla tällainen hieno mahdollisuus on. :o

Itse en ole edes törmännyt matkoillani kehenkään yksinmatkustajaan. Aina kaikki ovat olleet reissulla joko puolison, perheen tai kaveriporukan voimin. Ehkä oon vaan sitten reissannut vain sellasissa paikoissa ja yöpynyt hotelleissa, missä nää "yksinäiset" ei liiku. Missäs sitten nää yksin matkailevat liikkuvat?

Miten te tekisitte mun tilanteessa; Lähteä vain yksin reissuun? Odottaa sitä kaunista päivää, että joku nykyisistä tuttavistani olisi valmis lähtemään joskus jonnekkin vai etsiä ja ystävystyä uusiin ihmisiin, jotka myöskin kenties painivat saman ongelman parissa? Mutta mistä näitä muita voisi löytää?

Kuvat: Weheartit
Kertokaa ihmeessä vinkkejä ja mielipiteitä aiheesta! Niitä todella kaivataan :)

8 kommenttia:

  1. Mä täällä painin saman ongelman kanssa ja matkustus himo on SUURI!! oon itsekki miettiny et pitäiskö sitä vaan lähtee yksin matkaan? Tosin siinä on just se että matka tulisi maksamaan niin paljon enemmän kuin jonkun kanssa puolitettuna:( ja muutenkin tuolla matkalla voi sattuu ja tapahtuu niin paljon kaikennäköstä et huhheijaa.. Jos tarviit matkaseuraa niin täällä olisi :D Oon myös nuori samantapanen tytteli! Aloin tänään vähän koluumaan nettiä et onko mitään järkeviä sivuja mistä sitä seuraa vois löytää ja sieltä tuli tää sun blogis vastaan! Entiiä et mitä sä lomalta odotat mutta ite en ainakaan oi mikään kauheen nähtävyysintonen.. Ite tykkäisin syödä kivoja fuudeja löhötä auringossa ja sit tietty yöelämää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihanaa, en siis oo ihan ainut! :-D vaikka mukavaa tää ei kyllä ole.. :/ Juu itsekin tuota samaa juuri miettinyt, että olisi myös paljon turvallisempaakin liikkua ulkomailla jonkun kanssa kuin yksin.

      Millasista maista/paikoista olisit kiinnostunut? :)

      Poista
  2. No niimpä:( mulla just toi ongelma et kavereilla ei oo aikaa lähteä/ rahaa lähteä.. Ja nyt tällä hetkellä kiinostais joku lämmin kohde et pääsis näistä järkyttävistä pakkasista pois kauemmas vaan ottamaan aurinkoa :) mut kesällä ois esim tosi kiva lähteä reilaamaan! Maita/paikkoja mitkä kiinnostais ni on just joku perus espanja ja kreikka, amerikkaan oon kans ihan aina halunnu! Ibiza ois kesällä ainaki sellanen et pakko päästä, ja amsterdam! Lontooki on pakko joskus päästä tsekkaamaan :) ja aussit on aina ollu se suurin unelma mut se et lento maksaa sen 1000 suunta ni järkyttää aika paljon :D kyl niitä löytyy todella paljon haha en jaksa listata! Millasiin paikkoihin sä oot kiinnostunu menemään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mua ei kauheesti kiinnostaa nää suomalaisten "perus" matkakohteet niinku vaikka turkki, espanja tms :D Tällä hetkellä toiveissa olis esim joku Miami tai Kalifornia :D Ne onkin sit vähän hintavampiakin tietenkin. Australia kans joo kiinnostaa mutta sinnekin ne lennot niin kalliit.. :D Ja Bali ja Thaimaakin kyllä käy ja onhan näitä.. :D

      Poista
    2. Mä voin lähtee sun kans Miamiin tai Kaliforniaan! Oon koko tän talven fiilistelly, että vitsi kun pääsis! :D Eikä OC:n kattominen oo kyllä yhtään helpottanu tätä mun matkakuumetta päästä Kaliforniaan. :D

      Poista
    3. haha joo! :-D pitäs kyllä muutenki sun kanssa joskus nähdä ylipäätään ja tutustua :D jos joskus helsingissä tulis käytyä nii pitää sopia vaikka et näkee jossakin tms :D ja joo se O.C ei ainakaan yhtään auta siihen matkakuumeeseen :D

      Poista
  3. Täällä kanssa yksi matkahullu! Mulla on kans sama ongelma varmaan edessä, kun mun matkaseuralainen ei välttis pääsekään lähtemään syksyllä reissuun (jos en vaan itse vaihtoon lähde). Pitäis tutustua varmaankin :D Itsekin tykkään enemmän just vähän erilaisemmat kohteet kun esim. Turkki jne, itselläkin just Miami ja Kalifornia olis sellaiset pakkopäästä kohteet! Kroatia ja Etelä-Afrikka olis kans sellasia kiinnostavia :)
    Ite en kans yksin oikein uskaltas/viittis matkustaa, kyllä sitä kuitenki jotain seuraa kaipais matkalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! :) Joo Kroatia kans kiinnostaa sekä täl hetkel tullu uutena kiinnostuksenkohteena myöskin Vietnam, haha näitä kyllä riittää! :D

      Poista