keskiviikko 27. tammikuuta 2016

Hey you look like me


Taas kerran herään aamulla siihen, että mun facebookin inboxiin on tullut joltakin täysin tuntemattomalta herralta viestiä. Jotenkin osaan jo hieman aavistaa, mistä yhteydenotossa voisi olla kyse. Avaan viestin ja siellä lukee englanniksi samat asiat kuin muissa aiemmissakin tapauksissa. TAAS joku esiintyy minun kuvillani netissä. .

Kenen elämä on oikeasti niin tylsää, että pitää alentua moiseen? Miksi ihmiset tekee tätä? En ymmärrä! Näitä tapauksia on tähän mennessä tullut ilmi noin kymmenen kappaletta. Aina oon joku eriniminen ja eri puolella maailmaa asuva henkilö. Oon ollut mm. Sara, Kennedy ja Sophie. Asunut Briteissä ja Jenkeissä. Ihan "innolla" odotan, että millainen elämäntarina seuraavalla minällä on..

Onko teistä kukaan joutunut samanlaisen pikkurikoksen kohteeksi? Mitä ootte tehneet asialle? Miten tän voisi parhaiten välttää? 

Miksei ihmiset jo ymmärrä, että toisen kuvien käyttäminen ilman lupaa on laitonta. Eikä pidemmän päälle tuo toisena henkilönä esiintyminen vie puusta pitkälle. Jossain vaiheessa  totuus kuitenkin tulee ilmi. Onneksi nää catfishin kohteeksi tulleet ihmiset tulevat mulle ihan henkilökohtaisesti ilmoittamaan asiasta, että ovat törmänneet henkilöön joka käyttää kuviani omanaan. Iso kiitos heille! Hyvä, että ihmiset osaavat etsiä ja ottaa selvää asioista, että onko kuvien takana sittenkin joku aivan toinen henkilö, mitä olettaa. Minun kuvat näköjään osataan varsin hyvin yhdistää oikeaan osoitteeseen, koska lähes samantien tulee ilmoitus asiasta facebookiini. Että hoi te, jotka tätä teette, jäätte kyllä kiinni ennemmin tai myöhemmin!

Mä en tiedä onko kyseessä joku sama henkilö, joka aina jaksaa keksiä mun kuvien ympärille uuden identiteetin vai onko nää kaikki eri henkilöitä. Who knows? Miksei sitä seuraa voisi hakea netistä ihan omien kuvien voimalla? Mun kuvia nyt ainakaan tarvitse käyttää, hohhoh. Ei voi mennä ihmisellä niin huonosti.

Jos tästä jotain hyvää yritetään etsiä, niin olen tätä kautta saanut pari mukavaa tyyppiä, joiden kanssa tulee jutskailtua niitä näitä silloin tällöin ja samalla tulee opeteltua kirjoittamaan englantia enemmän. Löytäähän niitä uusia kavereita näinkin, haha :D


2 kommenttia:

  1. No ohhoh ompa jännä! Itelle ei ole noin käynyt, hassua et sulle noin useestikin :o Hyvä kuiteski, että ilmoitusta tulee nopeesti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tajua, mistä ne mun kuvat nyt tarkalleen nappaa ja miten ne päätyy ylipäätään niihin kuviin kaikkialta täältä netin maailmasta, jännä kyllä.. Mut joo onneks tästä nyt ei niin paljo harmia tule itelle, mutta silti ei ole oikein :/

      Poista